CBS-„Úgy vásárolok, mint egy milliárdos” – énekli egy hang Temu Super Bowl-hirdetésében, visszhangozva az online vásárlási alkalmazás szlogenjét.
Mivel az e-kereskedelmi platform sok legkelendőbb áruja 10 dollár alatt van, könnyen belátható, hogy az emberek miért özönlenek az alkalmazáshoz, hogy a ruháktól és kiegészítőktől a háztartási gépekig mindent megvásároljanak.
Egyes szakértők azonban figyelmeztetik az embereket, hogy kritikusan gondolják át a használatát.
„Valószínűleg azt kapod, amiért fizetsz”
– mondta Shreyas Sekar, a Toronto Scarborough Egyetem és a Rotman Menedzsment Iskola operatív adjunktusa.
A Temu – egy bostoni székhelyű, kínai tulajdonú bevásárlóalkalmazás – először 2022 szeptemberében indult az Egyesült Államokban. Tulajdonosa, a PDD Holdings Inc. testvérvállalatot is üzemeltet, a Pinduoduo kínai e-kereskedelmi platformot. Február eleji kanadai bevezetése óta a Temu hetek óta az Apple- és Android- felhasználók mobilos letöltéseinek első számú helye.
Hatalmas népszerűségét egy agresszív közösségi média marketingkampány erősítette meg. A #temu hashtag a TikTokon mára 1,3 milliárd megtekintést ért el. A YouTube-on csak a hivatalos fiókjukon lévő videók több mint 215 millió megtekintést produkáltak tavaly augusztus óta.
Sekar, akinek kutatása az online piacterekre specializálódott, ezt „mindenáron növekedés” megközelítésként írja le.
A Temu népszerűségéhez nagyban hozzájárul az ajánlási stratégiájuk – mondta Sekar –, amelyet „határpiramisjátéknak” nevezett, ahol a felhasználókat arra ösztönzik, hogy ingyenes ajándékokért vagy alkalmazáson belüli jóváírásért cserébe kérjék le elérhetőségeiket az alkalmazás letöltésére.
„A szuperolcsó termékek, az őrült marketing egyedülálló kombinációja, valamint a társadalmi gamification dolog, amit mostanában folytatnak, valahogy ahhoz vezetett, hogy elég gyorsan a csúcsra emelkedtek”
– mondta Sekar.
Egy biztos. Magyarországon beelőzte az eMAG-ot
Amire viszont oda kell figyelni
A Temu felületén levásárolható összeg vagy kupon szerezhető, ha másokat is vásárlásra ösztönzünk az oldalon, és ők felhasználják az ajánlói kódunkat. A csalók a közösségi médiában trükkös megoldással gyűjtenek maguknak krediteket. Például fotókat tesznek közzé egy hírességről a Twitteren vagy a TikTokon egy olyan üzenettel, ami arra utal, hogy a felhasználók a sztárok aktképeihez férhetnek hozzá, ha beírják a kódot a Temu oldalán. Képek természetesen nincsenek, a csalók egyszerűen kedvezményeket gyűjtenek.
Komment szekció