TEMU

Mi a Temu titka?


CBS-„Úgy vásárolok, mint egy milliárdos” – énekli egy hang Temu Super Bowl-hirdetésében, visszhangozva az online vásárlási alkalmazás szlogenjét.

Mivel az e-kereskedelmi platform sok legkelendőbb áruja 10 dollár alatt van, könnyen belátható, hogy az emberek miért özönlenek az alkalmazáshoz, hogy a ruháktól és kiegészítőktől a háztartási gépekig mindent megvásároljanak.

Egyes szakértők azonban figyelmeztetik az embereket, hogy kritikusan gondolják át a használatát.

„Valószínűleg azt kapod, amiért fizetsz”

– mondta Shreyas Sekar, a Toronto Scarborough Egyetem és a Rotman Menedzsment Iskola operatív adjunktusa.

A Temu – egy bostoni székhelyű, kínai tulajdonú bevásárlóalkalmazás – először 2022 szeptemberében indult az Egyesült Államokban. Tulajdonosa, a PDD Holdings Inc. testvérvállalatot is üzemeltet, a Pinduoduo kínai e-kereskedelmi platformot. Február eleji kanadai bevezetése óta a Temu hetek óta az Apple- és Android- felhasználók mobilos letöltéseinek első számú helye.

Hatalmas népszerűségét egy agresszív közösségi média marketingkampány erősítette meg. A #temu hashtag a TikTokon mára 1,3 milliárd megtekintést ért el. A YouTube-on csak a hivatalos fiókjukon lévő videók több mint 215 millió megtekintést produkáltak tavaly augusztus óta.

Sekar, akinek kutatása az online piacterekre specializálódott, ezt „mindenáron növekedés” megközelítésként írja le.

A Temu népszerűségéhez nagyban hozzájárul az ajánlási stratégiájuk – mondta Sekar –, amelyet „határpiramisjátéknak” nevezett, ahol a felhasználókat arra ösztönzik, hogy ingyenes ajándékokért vagy alkalmazáson belüli jóváírásért cserébe kérjék le elérhetőségeiket az alkalmazás letöltésére.

„A szuperolcsó termékek, az őrült marketing egyedülálló kombinációja, valamint a társadalmi gamification dolog, amit mostanában folytatnak, valahogy ahhoz vezetett, hogy elég gyorsan a csúcsra emelkedtek”

– mondta Sekar.

Egy biztos. Magyarországon beelőzte az eMAG-ot

Amire viszont oda kell figyelni

A Temu felületén levásárolható összeg vagy kupon szerezhető, ha másokat is vásárlásra ösztönzünk az oldalon, és ők felhasználják az ajánlói kódunkat. A csalók a közösségi médiában trükkös megoldással gyűjtenek maguknak krediteket. Például fotókat tesznek közzé egy hírességről a Twitteren vagy a TikTokon egy olyan üzenettel, ami arra utal, hogy a felhasználók a sztárok aktképeihez férhetnek hozzá, ha beírják a kódot a Temu oldalán. Képek természetesen nincsenek, a csalók egyszerűen kedvezményeket gyűjtenek.

  Meghalt Karsai Dániel

Komment szekció

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .