Budapest-bérlet ügy


Ungár Péter LMP jegyzete

Lázár János hosszú hetek hallgatása után megszólalt a Budapest-bérlet ügyében, de mivel ez közelebb nem vitt a megoldáshoz, ennél talán még az is jobb lett volna, ha hallgat, vagy továbbra is csak a politikusi pályafutását illető sejtelmes kijelentésekkel szórakoztatja a közönséget.

Két dolgot tudtunk ugyanis meg a mai sajtótájékoztatóból: egyrészt a kormány csak ott kívánja fejleszteni a közösségi közlekedést, ahol akkumulátorgyár épül, azaz már itt is a külföldi nagyvállalatok, és nem a magyar emberek igényei a meghatározóak. Másrészt Lázár Jánost valóban zavarja a budapesti és a vidéki városok közösségi közlekedés közötti fejlettségi különbség, de mivel a valóságban nem építési, hanem rombolási miniszterként funkcionál, ezt a különbséget úgy próbálja meg eltüntetni, hogy szétveri a fővárosi közösségi közlekedést. Ha Lázár János szerint probléma, hogy a budapesti állampolgárokkal szemben a debreceni emberek nem használhatják ingyen a Volán járatait a város határain belül, akkor a megoldás az, hogy ezt a jogot megadja Debrecenben is, és nem az, hogy elveszi Budapesten.


Kapcsolódó

„Elaludt a városvezetés” – ezt Tarlós István mondta a Napi aktuálisban. A volt főpolgármester a Budapest-bérlettel kapcsolatban elmondta, a Karácsony Gergely vezette főváros óriásit hibázott azzal, hogy nem jutott dűlőre a szerződés határidejéig, ez a hiba pedig nagyban megnehezítheti a budapestiek és a Budapest agglomerációjában élők életét. hirtv.hu


A fővárosnak adott ajánlata – mely szerint az állam elfogadja a Budapest-bérletet a főváros határain belül, ha a főváros ugyanígy tesz a vármegye bérlettel – valójában nem ajánlat, hanem zsarolás, de abból is az a fajta, amitől még a tisztességesebb uzsorások is elpirulnak. Ez ugyanis gyakorlatilag a BKK csődjét jelenti, ezért valójában nem opció Karácsony Gergely szempontjából.

Megoldás rövidtávon tehát nem várható az ügyben, megint hetekig azt kell majd néznünk, hogy ki rántja el a kormányt egy olyan ügyben, amiről a valóságban tudunk se kéne. A helyzet ugyanis rendkívül egyszerű: a főváros által a MÁV, HÉV és Volán szolgáltatásaiért fizetett összeg emelkedjen az inflációval, ahogy a budapesti közösségi közlekedés állami támogatás is. Ha nincs ilyen ajánlat az asztalon, akkor az a probléma, ha volt, de valaki nemet mondott rá, akkor az. De a legnagyobb probléma, hogy erre a kérdésre tudunk sem kéne egyértelmű választ adni, mert a magyar politika nem megoldja, hanem gyártja a problémákat.

  Török Gábor elemez


Komment szekció

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .